Totaal aantal pageviews

woensdag 12 september 2012

¡ Hola Todos !

¡ Hola todos !

Ik heb er ondertussen alweer een hele week school opzitten! Het is moeilijk om per week 25 uur door te brengen op een plaats waar je niet echt begrijpt wat er gezegd wordt, maar ik doe mijn best! Jullie zullen het misschien niet geloven maar de lessen wiskunde en chemie zijn hier mijn favoriet, omdat dit zowat de enige zijn waar ik zo goed als alles van begrijp! Vandaag ging ik voor het eerst in uniform naar school (een week later dan gepland, want normaal zou mijn uniform vorige week al klaar zijn, Hondurian time!) en het voelde goed om er eindelijk zoals iedereen uit te zien! Op school is er een winkeltje waat je onder de pauze allerlei lekkers kan kopen: chips, snoep, ijsjes, drinken,... Lekker gezond dus (; Aangezien alles zo goedkoop is, is het moeilijk om niet alles te kopen waar ik zin in heb!

Afgelopen vrijdag had het zo geregend dat de wegen hier in een 'nog betere' staat waren, waardoor we ons vastreden met het busje waarmee ik naar huis kom na school. Vijftig minuten en veel pogingen later waren we eindelijk vrij! Zaterdag bracht ik een bezoek aan de tandarts en dat was nog erger dan in Belgica! Ze had een vreselijk vies verdovingsmiddel en zelfs mijn NEUS was verdoofd! Geen leuke ervaring, mabon, mijn tand is gefixt, dus daar moet ik me al geen zorgen meer over maken. Zondat ben ik voor het eerst naar een godsdienstige viering geweest. Mijn gezin gelooft in de BAHAI'S, dus we gingen naar een viering hiervan. Het voelde helemaal niet alsof we in een godsdienstige viering waren! Er werd voorgelezen uit een soort bijbel, er werden toneeltjes gedaan, ... Aangezien het 'dia del niño' = 'dag van het kind' was, kregen zij extra veel aandacht! Ze mochten ook geblinddoekt een piñata kapotslaan, een pop van papier maché gevuld met snoep! Ik hoop dat ik tijdens mijn jaar hier een keer een piñata zal mogen stukslaan, want dat zag er echt heel leuk uit!  Mijn lievelingseten hier zijn baleada's (een soort grote tortilla met bonen, kaas en ei) en platanas (gebakken banaan), echt o v e r h e e r l i j k !

Zondag vroeg ik aan mijn gastouders of het mogelijk zou zijn om Spaanse les te krijgen, vooral omdat ik de grammatica moeilijk vind en ik niet zeker weet of ik goede zinnen maak. Yami, mijn gastmama, volgt privee Engelse les, en ze heeft voor mij geregeld dat dezelfde man, aan mij Spaanse les zal geven! Gisteren was het zover, mijn 1e les Spaans! Het bracht me veel bij en ik ben blij dat ik voor deze lessen heb gevraagd! Voorlopig zal ik dus 1x per week, voor 2 uurtjes Spaanse les volgen!

Mijn volgende blogbericht zal dus int Spaans zijn (;
MOPJE :D

dikke kus, Jellemieke

ps. Ik fleur ontzettend op bij elke mail die ik van jullie allemaal krijg, dankjewel hiervoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten