Totaal aantal pageviews

zondag 16 december 2012

meer foto's dan tekst..

¡ Hola !

Nog maar eens tijd om jullie van mijn avonturen op de hoogte te houden !
SPOT, de hond van Jef en Goedele
08-12-12: Vandaag ging ik na een toffe gitaarles, eten bij Jef en Goedele (de Belgen die hier wonen). Na wat gebabbeld te hebben, gingen we aan tafel en aten we super lekkere spaghetti. Als (persoonlijke) hoogtepunt van de avond speelden we een spelletje YATHZEE, (een speciale versie ervan!) wat echt ongelofelijk tof was om nog eens een gezelschapsspelletje te spelen, want mijn gezin doet dat niet zo graag. Ik heb wel aan Karla voorgesteld om een monopoliebord te maken, maar dan van Santa Rosa! Ik hoop dat we het effectief gaan uitvoeren!


11-12-12: PAKJESTIJD! Ik kreeg vandaag na het (eindeloos) lange wachten mijn 2e pakje van thuis ! inclusief circusmagazine, foto's, warntezakjes, briefjes, post-its,.... Love it! En 3 dagen later kwam het pakje van papa ook aan, hier post krijgen is nóg leuker dan in België !

mama en co's pakje!

15-12-12: We vertrokken rond de middag voor een tripje naar San Pedro, de ook wel 'industriële hoofdstad' van Honduras genoemd. Na 3 uur rijden, en ik mocht in de laadbak, JIS, kwamen we aan in ons super chique hotel!
met afdakje, matrassen en alle bagage, in de achterbak!
het hotel van buitenaf


een mooie fontein!

het hele hotel

De aankomsthal

De familie Romero Bustillo in de lift

het zwembad en de 3 tennisvelden, waar we jammer genoeg geen
gebruik van hebben gemaakt

Het uitzicht vanaf het balkon

Op uitkijk op het reuzachtige balkon.

de kamer, inclusief 2 reuze flatscreens
Na het hotel ruim verkend te hebben, vertrokken we naar de citymall (een groot winkelcentrum), waar we naar de cinema gingen en een foto trokken bij de reuzekerstboom!
Ik, Karla en Paola

Karla en ik met popcorn, klaar voor 'breaking down, part 2'!




























Na de film, gingen we nog lekker eten in het restaurant van het hotel. De volgende ochtend aten we een reuzachtig uitgebreid ontbijt buffet in het hotel
cake, meloen, watermeloen, papaya, 'n pannekoekje, platanas
 (=gebakken banaan), 2 croisants en een watermeloendrankje.
Beste ontbijt tot nu toe in Honduras !

Met de slaapoogjes, toch een foto met mij heerlijke ontbijt!

De balonnen een beetje van volgorde veranderen; Belgisch feestje?
(het was de inkom bij een trouwfeest)
Na het ontbijt naar een reuzachtige winkel gereden en 'n nieuwe microgolfoven,... gekocht. Daarna een 3uur durende terugrit naar Santa Rosa. Het was ongelofelijk tof, maar ik ben toch blij dat ik niet in San Pedro woon, maar in mijn 2e thuis, Santa Rosa!

Ohja, tussendoor deed ik dit nog!
de muur helpen afschuren

Mijn haren zijn nu al lang genoeg om in te vlechten!

op de Belgisch-bereide-manier worteltjes gemaakt en
WOW DAT SMAAKTE !

ananaskoekjes maken

het overheerlijke resultaar

Met Karla naar de vioolles (gewoon kijken)
  














Ohja, en in San Pedro kocht ik 3 blikken TOFU! Ik hoop dat ik gene miskoop gedaan heb.. Ik hou jullie op de hoogte hoe het smaakte! Het zal de 1e keer zijn dat ik hier in Honduras iets van vleesvervanger eet!

Adios ;)
en alvast een 'gelukkig kerstfeest'

Jemmelieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten