Totaal aantal pageviews

woensdag 20 februari 2013

Valentijn- Dia del amor y de la amistad

Hallo allemaal !

Hier nog eens tijd voor een nieuw blogbericht!
Het was de eerste keer in mijn leven dat ik uitkeek naar Valentijn en het goed gevierd heb. De reden daarvan is dat wij, de 6e jaars op school, een groot valentijnsfeest organiseerden. De week vooraf hadden we zo goed als geen les, omdat we constant druk in de weer waren met de voorbereidingen (of we deden alsof, zodat we geen les zouden hebben!). Hele namiddagen hartjes knippen, rozen verkopen, kaartjes maken, .. In tussentijd was er natuurlijk ook de gelegenheid om veel foto's te trekken:
Celeste- Daniel- Bryan
ik- Leonela- Angie

Leo- ik- Daniel- Anahi
Anahi is bijna even groot !


Valentijnskaartjes








Leo en ik.












Donderdag 14 februari was het zover! 's Morgens ging ik eerst naar mijn gitaarles (sinds school begonnen is ga ik in de voormiddag naar de les) en vanuit daar wandelde ik naar Leonela, een vriendin van in de klas, zij zou mijn haren stijlen. Van het resultaat verschoot ik toch wel een beetje, want mijn haar is echt hard gegroeid! Samen gingen we baleadas eten en wandelden daarna naar school. Vandaag moesten we niet met uniform naar school komen en hoewel ik in België niks anders gewoon was, voelde het hier toch ongemakkelijk en vreemd aan. (ik herkende de helft vant school niet, zo zonder uniform!). We werkten eerst de decoratie af en rond 15u30 begon de 'show'. De, al dan niet, anonieme kaartjes-rozen-chocolaatjes werden uitgedeeld en jawel hoor, ik kreeg ook een roos! Raoul, een jongen(tje) van bij mij op school was zo lief om er mij eentje te sturen! Daarna volgden er wat optredentjes van enkele leerlingen en kon je allerlei lekkers kopen. Al bij al was het een leuke dag en zeker en vast een valentijn om niet te vergeten!
De roos
De zender


Massiel en ik

Ik- Stephanie en Diana

De hele school (ongeveer 200 lln) verzameld voor de valentijnsshow
Zoals jullie op de foto's kunnen zien gaat mijn tijd op school al stukken sneller vooruit. Ik kom echt goed overeen met het grootste deel van mijn klasgenoten en merk dat ik beter in de groep lig, waardoor ik me heel goed amuseer.
Vanmorgen begon het 'project', wat er dus op neerkomt dat we elke dag, 10 schooldagen lang, van 7u30 tot 11u30 alle huizen rond moeten gaan, om het water in de pila's (wordt gebruikt om kleren te wassen) en de tanks te controleren. Eerst moesten we de pila opmeten, wat berekeningen doen en een of ander chemisch iets in zakjes scheppen en in de pila gooien, om de 'larvas' en de 'pupas' te doden. Vanmorgen stond ik dus om 7u bij Leo en samen wandelden we naar de afgesproken plek. Ik sloot me aan bij haar groepje en de hele ochtend gingen we van huis tot huis. Wat me zeker zal bij blijven is hoe vies vuil en vettig sommige huizen hier zijn. Ik besef maar al te goed hoeveel geluk ik heb in België en ook hoeveel geluk ik hier heb met mijn familie.

De tijd vliegt echt voorbij, over enkele dagen ben ik al 6 maanden weg van thuis... Ik besef echter meer en meer hoe ongelofelijk hard ik het hier zal missen, dat ik nog helemaal niet terug wil keren en de tijd echt véél te snel gaat.
Maar ik heb nog iets meer dan 4 maanden om van elke week, dag, uur, minuut en seconde te genieten van mijn unieke ervaring hier in Honduras !

Liefs, Jellemieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten