Totaal aantal pageviews

zondag 31 maart 2013

maartverhalen

Hallo iedereen !

18-03: Ik had een suuuuuper leuke dag op school! Nu mijn Spaans al beter is, kan ik veel beter opschieten met mijn klasgenoten en hierdoor voel ik me dus stukken beter op school. Vandaag besloten we om 'shoemieboemie' (= zoveel mogelijk marshmellows in je mond steken en na elke nieuwe marshmellow 'shoemieboemie' zeggen) te spelen met: Mini, Acosta, Leo, Angie, Celeste, Mariam, Massiel en ik. Het was lang geleden dat ik nog zo hard de slappe lach had gehad! Eerst bij het zien van mijn vriendinnen met zoveel spekjes in hun mond en daarna moest ik wenen van het lachen, toen er een van de leerkrachten opeens in het klaslokaal stond, wij allemaal met onze mond vol spekjes, konden dus niet echt uitleggen wat we aan het doen waren, wat tot een grappige situatie leidde. Het deed goed om zoveel plezier te maken! Sinds mijn postpakketje met de flairs is aangekomen, neem ik dagelijks de flair mee naar school en ookal begrijpen mijn vriendinnen er niks van, toch vinden ze het geweldig met mij 'mee te lezen' en hun mening te geven over alles en iedereen die in de boekskes staat!
ik- Acosta- Mini

de eerste spekjes..

Mini- Mariam- Angie- Celeste- ik


20-03: Vandaag speelden we handbal tijdens de LO-les en zoals altijd was dat heel tof. Toen ik na school dus vuil en bezweet, het liefst recht de douche in zou stappen, bleek dat het vanavond 'Naw Ruz' was, het 'nieuwjaar' van het bahai geloof van mijn gezin. Ik baalde dus wel een beetje toen ik vies op dat feest aankwam, want iedereen was natuurlijk super netjes gekleed. We aten en praatten en daarna volgde er een mini-quiz. Tot slot nog een stukje lekkere taart en eindelijk naar huis: de douche in, heerlijk!


22-03: Voetbalmatch van Honduras tegen Mexico -> Heel Honduras op zijn kop! Nog nooit zoveel mensen in voetbaltruitjes van Honduras gezien, scholen die geen les gaven zodat iedereen de match kon zien, .. Bij ons op school hadden we wel les, maar enkel de eerste 3 uren. Er werd in het groot de match geprojecteerd, zodat we met zijn allen naar de voetbal konden kijken. Ik ben niet zo'n voetbalfan, dus speelde samen met mijn klasgenoten handbal, buiten op het sportveld(je). Honduras speelde 2-2 gelijk tegen Mexico en het was geweldig om te zien hoe gek iedereen werd als Honduras een goal maakte! Iedereen was natuurlijk extra uitgelaten omdat de komende week (Semana Santa), we een weekje paasvakantie hebben! Ikzelf keek er ook heel hard naar uit, hoopte stiekem om nog veel meer van het mooie Honduras te ontdekken en dus te reizen.
ik- Massiel

handbal !



24-03: Vandaag met Jesus (papa), Humberto (broer) en Ramon (opa) naar San Marcos gegaan, een plek op ongeveer 1 uur rijden. We reden naar een leuk zwembad, wat deed het goed om eindelijk eens af te koelen na al dat hete weer van de afgelopen dagen! Humberto en ik werden geinterviewd voor een of andere tv-zender, dus jawel: Jellemieke komt weer op tv! (al heb ik geen flauw idee wanneer of welke zender of ...)



26-03: vandaag sloeg het weer helemaal om. De zon werd ingeruild voor regen, kou, grauw en grijs weer. Het enige wat ik kon doen was bálen want met zo'n weer werd er bij ons natuurlijk niks gereisd. De rest van de dagen bracht ik al lezend, gitaar spelend, tv-kijkend en huiswerk-makend door, ik had me mijn vakantie wel anders voorgesteld, maarja..
29-03: Vanmorgen om 7uur wakker gemaakt door Jesus, om te voet naar het centrum te gaan. Vandaag was het 'goede vrijdag' en dus was er in 1 gigantisch lange straat, tot aan de kerk, een tapijt gemaakt, met allerlei tekeningen, met een soort zaagsel. Ik vond het samenhorigheidsgevoel dat de katholieke kerk creeërde (hoe schrijf je dat?) heel mooi om te zien, alle gelovige jongeren die al van 6u 's morgens (en ik denk zelfs sommigen nog vroeger) begonnen met de tapijten te leggen.




















30-03: Vanmorgen lekker vroeg wakker gemaakt, dit keer om 5u30, we zouden weer naar de warmwaterbronnen in Gracias gaan. Na een rit van iets meer dan een uur, kwamen we aan. We dachten dat we zeker een van de enigen zouden zijn, maar het we hadden ongelijk. Om 7u s morgens zat het al vol met mensen. Gelukkig was er nog plaats voor ons en weer genoot ik van het ontzettend warme water. Na een lekker ontbijtje reden we door naar een kasteel hier in Gracias. Ik genoot erg van het uitzicht en we trokken vooral veel foto's.


karla - ik

Jesus- Paola

ik - Humberto

31-03: Vanmorgen wééééér vroeg wakker gemaakt, maar deze keer snapte ik er echt niks van. Om 6u 's morgens was er opeens súper luide muziek te horen in het hele huis. Ik snapte niet zo goed wat er aan de hand was, en dan kwam Jesus op de deur kloppen. Karla stond op en toen ik vroeg wat er aan de hand was, zei ze 'Yamileth (mama) is jarig vandaag', net alsof dat alles zou verklaren. Ik besloot dus ook maar op te staan, naar haar kamer te gaan, gelukkige verjaardag te zeggen, wat op het bed te zitten en daarna terug mijn bed in de kruipen. Ik snap nog steeds niet zo goed de bedoeling hiervan, maarja ik was dus weer lekker vroeg wakker. Voor de rest zullen we vandaag gaan uit eten en de verjaardag van de mama vieren.

Morgen begint het school weer en eigenlijk heb ik er best wel zin in! Ohja en van 14 tot 21 april ga ik weer een weekje naar Roatan! Om de tegenvaller van de vorige keer goed te maken! Ik kijk er alvast héél hard naar uit !

Heel veel liefs, Jellemieke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten