Totaal aantal pageviews

maandag 24 juni 2013

copan ruinas en aguas termales.. of toch niet?

Hallo allemaal !

De blogberichten volgen elkaar nu snel op, omdat er allemaal leuke dingen gebeurd zijn de laatste dagen!
Zoals jullie konden lezen schreef ik zaterdag dat ik jammer genoeg toch niet naar Copan Ruinas zou gaan.. Toen ik lui in de zetel lag en aan het bedenken was wat ik zou kunnen doen, kwam mijn gastvader zeggen dat we tóch zouden gaan! Enthousiast liep ik naar mijn kamer en maakte me klaar. Na 2 minuten lag ik terug in de zetel.. Een uur later lag ik daar nog steeds, want niemand had enige actie ondernomen.. Tot mijn grote teleurstelling kwam mijn gastvader zeggen dat alleen hij en ik wilden gaan (ik zag daar geen probleem in, maar hij blijkbaar wel..) en dat we beter een andere dag zouden gaan. Ik probeerde hem nog te overtuigen, maar uiteindelijk ging hij naar de keuken en ik bleef tv kijken in de living. Rond 13u30 kwam Jesus (3e keer goeie keer!) voorbij en zei: we vertrekken over 5 minuten! Even later zat ik dus samen met Jesus en Ramon (opa) in de auto voor een 2uur durende rit naar Copan Ruinas! Rond 16u kwamen we aan in het stadje en reden meteen naar het vogelpark, want we wisten niet om hoelaat dat zou sluiten. We deden met zijn drieën de tour en trokken foto's met de guacamayas ! Daarna reden we naar het centrum en kon ik alle namen op mijn souvenierslijstje doorschrappen, wat een opluchting, alles is gekocht!
Bijschrift toevoegen

wow !

Jesus en Ramon















Zondag zou ik met 3 vriendinnen naar de aguas termales(warmwaterbronnen) gaan! Om 14u kwamen ze me ophalen en vertrokken we! Ik had er ongelofelijk veel zin in! Maar toen we nog geen 5 minuten onderweg waren.. sloegen we opeens een andere straat in.. We reden een oprit op.. Ik dacht: oh leuk, misschien gaat er nog iemand anders mee.. Plots stopten we en stapten we uit. Ik begreep er niet veel van, maar toen ik uitstapte, zag ik een ingebouwd zwembad en... AL MIJN KLASGENOOTJES! sorpresaa riepen ze allemaal! Ze hadden dus een verrassings-afscheidsfeestje voor mij georganiseerd en ik wist van NIKS ! Natuurlijk begon ik weer te wenen (begint precies een dagelijkse gewoonte te worden haha) en iedereen kwam op mij afgelopen! We kleedden ons meteen om en sprongen het zwembad in! De hele namiddag zwommen we (maar een deel van mijn klasgenoten kunnen niet zwemmen, dus die bleven veilig in het ondiepe!), aten chips (ze hadden speciaal de chips gekocht die ik hier op school altijd koop, omdat die zo lekker is!), trokken massa's foto's, lachten, babbelden en maakten plezier! Ze hadden 3 grote vellen papier met lieve teksten op en Massiel had een paar oorbellen voor me gekocht! Ook kreeg ik een piñata, die ze opvulden met snoep en die ik stuk mocht slaan (een traditie hier in Honduras, voor de kleine kinderen die jarig zijn), de 1e piñata in heel mijn leven, wow!
Tot slot hadden ze een t shirt laten maken met op de voorkant HONDURAS en 2 dolfijnen en op de achterkant al onze namen! Het was echt een heel speciale dag, zeker omdat het zo onverwacht was!
Het is officieel: ik heb de beste klas van heel Honduras!
Sophia-Gabby-Celeste-Massiel-ik-Anahi-Sayda-Mariam-Acosta-Diana


ik-Anahi-Gabby-Acosta-Mariam

Mariam en ik

Anahi en ik

PIÑATAAA !

Sayda-Diana-Anahi-ik-Celeste-Gabby-Sophia-Acosta

ik-Acosta-Anahi-Sayda-Gabby-Celeste

Zo blij met mijn nieuwe t shirt !

poseren met mijn nieuwste t shirt !

Acosta-Massiel-ik-Celeste-Sophia-Mariam-Anahi

ik hou van je, God bless you, Jally we wensen je het allerbeste toe!

Dag Jellemieke, we zullen u missen :(

Fijne terugreis, we hopen dat je snel terugkeert !


















































































































































En nu zit ik te wachten tot Lien en Amira, twee Belgische AFS'ers, aankomen want zij zullen 2 daagjes in Santa Rosa zullen doorbrengen, hoera !

kus

1 opmerking: