Totaal aantal pageviews

maandag 1 juli 2013

I'm coming home..

Hallo !


Wow..  Mijn laatste blogbericht voor vertrek is er sneller aangekomen dan ik dacht.
De laatste weken en dagen zijn voorbij gevlogen, maar ik heb er enorm van genoten! Sinds vorige week woensdag ben ik begonnen met elke dag van personen afscheid te nemen. Woensdag is Massiel, een vriendin van school bij mij thuis langsgekomen. Donderdag ben ik iets gaan drinken met Daniel en Angiee, ook vrienden van school, vrijdag met Acosta, Mini en Anahi, zaterdag met Josue, zondag met Juan, maandag met Leo en morgen met Angiee en Chobeto. Ik kan jullie verzekeren dat het allemaal niet zo gemakkelijk was, maar wat moet dat moet.. Ik kijk echt heel erg dubbel naar mijn thuiskomst toe. Denk dat ik een omgekeerde cultuurshock zal beleven: het eten, het geld, de waardes en normen, mijn vrienden, familie, omgeving, ... Zelfs op de fiets stappen en naar de bakker een brood gaan kopen zal een 'heraanpassing' zijn, hier zou je gewoon om de hoek naar de pulperia stappen en daar je brood kopen. Ik heb van iedereen afscheid genomen, maar het laatste afscheid wordt zeker een van de moeilijkste: mijn familie. Ik heb hier een jaar gewoond en meteen vanaf dag 1 werd ik opgenomen in het gezin. Ik heb ontzettend mooie en unieke belevenissen met hen meegemaakt en ben hen echt ongelofelijk dankbaar voor alles wat ze voor mij gedaan hebben, ondanks de cultuurverschillen die op momenten toch wel botsten.
Ik heb de afgelopen dagen nog proberen te genieten van alle kleine dingetjes:
- in een overvolle rapidito (busje voor 15 man) met 25 op elkaar gepropt zitten
- een ooooverheerlijk drankje en stuk taart gaan eten in Jireth, mijn favoriete theehuisje hier
- nog een laatste keer baleadas of tortillas con quesillo of die overheerlijke platanos of frijoles eten
- afspreken met mijn vrienden
- nog een laatste foto trekken van mijn gitaar, die ik met pijn in het hart verkocht heb..
- als een toerist in mijn eigen stad rondlopen en goed veel foto's trekken
-...
Lieve vrienden en familie in België, ik kijk er erg hard naar uit om jullie terug te zien, om mijn verhalen te vertellen, mijn souveniers te delen en jullie te laten beseffen wat voor een prachtig land Honduras is !
Morgen mijn allerlaatste dag in Santa Rosa, woensdag brengt mijn gastvader mij naar LaPaz, waar Lotte woont en donderdag reis ik met haar naar Tegucicalpa om het vliegtuig op te stappen naar Miami, Londen en tot slot: ZAVENTEM !

tot snel
Jellemieke, Jally, Jelly, Jellie, Jalamicke, Yalamique, Medusa, Yalamick, ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten