Totaal aantal pageviews

zondag 7 juli 2013

thuiskomen en thuis weggaan

Hallo allemaal !

Ik heb zo'n vermoeden dat dit mijn laatste blogbericht zal zijn en dat misschien maar weinig mensen dit zullen lezen omdat mijn 'avontuur er nu toch op zit'. Toch even zeggen dat dat niet waar is! Avontuur-Honduras zit er misschien op, maar ik heb dingen meegemaakt en mensen ontmoet die ik nooit zal vergeten, zij zullen altijd deel van mij blijven, van de persoon die ik nu geworden ben. Ik ben ondertussen 2,5 dag thuis en het voelt vreemd aan terug te zijn. De 1e Belgische frietjes zijn gegeten, het 1e nachtje in mijn oude bedje- in de nieuwe slaapkamer-, de 1e keer onder een douche (hier stroomt het water veel harder op je neer),.. Het zijn kleine dingen die er mij toch telkens aan herinneren dat ik wel effectief een jaar ben weggeweest. Wc-papier IN de wc gooien is jarenlang een gewoonte geweest en nu moet ik daar plots weer aan wennen. Rolluiken die heel mijn kamer pikdonker maken is een leuke vervanging van het zelfgemaakte slaapmaskertje dat ik een heel jaar gebruikt heb, verschieten van het nieuwe deuntje van de nieuwe telefoon, de gordel moeten aandoen in de auto en effectief maar met 5 in een auto van 5 zitten en niet met nog 5 man extra, het water van de kraan durven drinken zonder er ziek van te worden,... Het lijken voor jullie misschien maar kleine onbenullige dingetjes, maar al die kleine dingetjes samen betekend dat het toch niet zo super eenvoudig is terug te zijn.
Plots begint ook de zoektocht naar een kot, inschrijven op de hogeschool, vakantieplannen maken, .. Kortom, mijn Belgische leven weer oppikken en aanpassen aan wie ik nu ben.
Mijn jaar in Honduras is zeker niet altijd even gemakkelijk geweest, maar ik kijk er met een erg positieve blik op terug, het is een jaar waarin ik oneindig veel dingen heb geleerd en sterker uit ben gekomen!
Nu eerst genieten van een Belgische zomer (het lijkt er toch op alsof ik de Hondurese zon heb meegenomen; hopen dat dat zo blijft!) en daarna begint weer een nieuw hoofdstuk!
Dankjewel aan alle trouwe lezers, aan alle pakjes of kaartjes zenders, aan iedereen die eens een mailtje stuurde om te vragen hoe het nog met mij ging, voor alle berichtjes op facebook, voor alle uren op skype,...

Jellemieke

1 opmerking:

  1. Het klinkt zo herkenbaar... Mijn thuiskomst zal waarschijnlijk volledig anders verlopen, maar alle kleine dingen die jij beschrijft, klinken heel erg aannemelijk. Ik besefte daarjuist in alle hevigheid dat ik nog maar een maand te gaan heb. Dat is echt Niks in vergelijking met alle tijd die ik hier heb doorgebracht! Ik hoop dat je ondertussen een kot hebt gevonden en je kan neerleggen bij het feit dat Mechelen in plaats van Brussel je nieuwe tweede (derde? :s) wordt... Er staan alleszins opnieuw spannende studentenavonturen op je te wachten!

    Tot gauw zussiewussie!

    BeantwoordenVerwijderen