Totaal aantal pageviews

zaterdag 10 november 2012

vakantiebezigheden


Na een korte klacht dat ik te weinig op mijn blog schreef (en ik die dacht dat ik jullie verveel als ik teveel schrijf, wat dus niet zo blijkt te zijn) volgt er hier dus een sneller blogbericht, geschreven met heel veel plezier!

De afgelopen week heb ik elke voormiddag op mijn vrijwilligerswerk doorgebracht. Het is echt de meest perfecte bezigheid waar ik op had kunnen hopen! De kindjes die daar naar school gaan zijn niet allemaal even rijk, iets wat ik meteen zag als ze hun breedste glimlach opzetten wanneer ze mij zien. Best moeilijk om naar te kijken, als je ziet dat een groot deel van de kindjes zwarte tanden hebben. Ondanks het feit dat ze het niet allemaal even gemakkelijk hebben thuis, is het zo speciaal om te zien hoe gelovig deze kinderen zijn. Anderen zouden het misschien omschrijven als een soort sekte waar de ouders, leerkrachten en kerk zo op de kinderen inpraten dat ze wel MOETEN geloven, maar zo zie ik het niet. Ik vind het prachtig om te luisteren en kijken hoe de kindjes elke ochtend in de klas bidden tot God. Hun handjes tegen elkaar voor hun gezichtjes, de ogen gesloten en vol overtuiging God bedanken voor het feit dat ze vanmorgen wakker geworden zijn, eten hebben, … Ik bid dan ook elke ochtend mee om mijn familie hier en jullie daar allemaal te beschermen.
Mijn ‘werk’ in het schooltje bestaat vooral uit helpen. Helpen hoe je mama en papa moet spellen, de nummers leren schrijven, de klok leren lezen , de dagen van de week leren,… Daarnaast leer ik hen ook af en toe wat Engelse woordjes. Soms doen we samen wat spelletjes en die zijn niet altijd even gemakkelijk om in het Spaans uit te leggen, maar met de hulp van de leerkracht en mijn beste Spaans is het al elke keer goedgekomen. Het blijft ongelofelijk leuk om te zien hoe blij de kindjes zijn als ik er ben. Ze komen dan allemaal op me afgelopen en er ontstaat een hele kring van schattige Hondurese kindjes rondom mij die allemaal een knuffel en een aaitje over hun hoofdje willen en geloof mij, dan smelt je gewoon!

Afgelopen week was het ook de eerste keer dat ik naar de basketbaltrainingen ben geweest. Het was ongelofelijk vermoeiend, maar het deed zo goed nog een keertje echt te sporten ipv altijd maar op die fitnesstoestellen! Ik was nogal slecht in vergelijking van de andere van mijn groep (die bijna geen enkele bal op de ring missen), maar met 3 trainingen in de week zal ik wel snel verbeteren hoop ik. Het grootste ramp van alles waren mijn SCHOENEN! De sporthal heeft een gewone stenen vloer, waardoor ik met de sportschoenen (die trouwens half uit elkaar vallen) het gevoel had dat ik aan het schaatsen was. Ik kon niet snel lopen zonder te vallen, dus schuifelde ik maar wat op en neer, tot grote frustratie van mijn medespelers natuurlijk. Vandaag ben ik nieuwe sportschoenen gaan kopen waarmee ik hoop eindelijk rond te kunnen rennen zoals ik wil!
Volgende week beginnen mijn gitaarlessen en ik hoop dat ik dan genoeg bezigheden heb verzameld om me niet meer te vervelen!

¡ Que le vaya bien!
Jellemieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten